Η απόκρυφυστικές Ρίζες του Μάγου του Οζ

Η απόκρυφυστικές Ρίζες του Μάγου του Οζ

Η απόκρυφυστικές Ρίζες του Μάγου του ΟζΗ απόκρυφυστικές Ρίζες του Μάγου του Οζ

Η απόκρυφυστικές Ρίζες

του Μάγου του Οζ

ΠΗΓΗ: http://vigilantcitizen.com/moviesandtv/the-occult-roots-of-the-wizard-of-oz/

Με την αξέχαστη ιστορία του και το καστ με τους πολύχρωμους χαρακτήρες, ο Μάγος του Οζ γρήγορα έγινε ένα αμερικανικό “κλασσικό” έργο. Περισσότερα από εκατό χρόνια μετά την κυκλοφορία αυτού του βιβλίου, τα παιδιά παντού εξακολουθούν να μαγεύονται από τον θαυμαστό κόσμο του Οζ. Λίγοι, ωστόσο, θα αναγνωρίσουμε ότι, σύμφωνα με την παραπλανητική απλότητά του, η ιστορία του Μάγου του Οζ κρύβει βαθιές “εσωτερικές” αλήθειες εμπνευσμένες από τη Θεοσοφία. Εδώ θα δούμε την απόκρυφη έννοια του Μάγου του Οζ και το παρελθόν του συντάκτη της.

Η απόκρυφυστικές Ρίζες του Μάγου του Οζ

Παρά το γεγονός ότι ο Μάγος του Οζ θεωρείται ευρέως ως παραμύθι για αθώα παιδιά, είναι σχεδόν αδύνατο να μην αποδίδουν συμβολική σημασία στην αναζήτηση της Ντόροθυ (Dorothy) (Ντόροθυ= Θωροθέα, αυτή που θεάται τον Θεό) . Όπως σε όλες τις μεγάλες ιστορίες, στους χαρακτήρες και τα σύμβολα του Μάγου του Οζ μπορεί να δοθεί μια δεύτερη ερμηνευτική επιφάνεια , η οποία μπορεί να ποικίλει ανάλογα με την αντίληψη του αναγνώστη. Πολλές αναλύσεις εμφανίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια που περιγράφουν την ιστορία ως «άθεο μανιφέστο», ενώ άλλοι το είδαν ως μια προώθηση του λαϊκισμού. Είναι μέσα από την κατανόηση του φιλοσοφικού υπόβαθρου και τις πεποιθήσεις του συγγραφέα, ωστόσο, η αληθινή έννοια της ιστορίας μπορεί να γίνει κατανοητή.
Ο Φρανκ Μπάουμ, ο συγγραφέας του Μάγου του Οζ ήταν μέλος της Θεοσοφικής Εταιρείας, η οποία είναι μια οργάνωση που βασίζεται σε απόκρυφη έρευνα και τη συγκριτική μελέτη των θρησκειών. Ο Μπάουμ είχε μια βαθειά κατανόηση της Θεοσοφίας και συνειδητά ή όχι, δημιούργησε μια αλληγορία της Θεοσοφικής διδασκαλίας, όταν έγραψε το Μάγο του Οζ.

Τί είναι η Θεοσοφία;
_________________________________________________________________

Η απόκρυφυστικές Ρίζες του Μάγου του Οζ

Η Θεοσοφική Εταιρεία είναι μια αποκρυφιστική οργάνωση, που βασίζεται κυρίως στις διδασκαλίες της Έλενα Π. Μπλαβάτσκυ, η οποία επιδιώκει να εξαγάγει τις κοινές ρίζες όλων των θρησκειών, προκειμένου να σχηματίσουν ένα καθολικό δόγμα.

«Αλλά είναι ίσως σκόπιμο να δηλώσω κατηγορηματικά ότι οι διδασκαλίες, όσο αποσπασματικές και ελλειπείς, που περιλαμβάνονται σε αυτούς τους τόμους, δεν ανήκουν στον Ινδουισμό, στον Ζωροαστρισμό, στους Χαλδαίους, ούτε στην Αιγυπτιακή θρησκεία, ούτε στον Βουδισμό, το Ισλάμ, τον Ιουδαϊσμό, ούτε αποκλειστικά στον Χριστιανισμό . Η Μυστική Δοξασία είναι η ουσία όλων αυτών.
Αναπήδησε από την προέλευσή τους, τα διάφορα
θρησκευτικά σχήματα συγχωνεύονται πίσω στο αρχικό στοιχείο τους από το οποίο κάθε μυστήριο και δόγμα έχει πηγάσει, αναπτυχθεί, και υλοποιηθεί. »
-H.P. Μπλαβάτσκυ, Η Μυστική Δοξασία

Οι τρεις δηλωθέντες στόχοι της αρχικής Θεοσοφικής Εταιρείας, όπως ιδρύθηκε από την Μπλαβάτσκυ, τον Τζάτζ και τον Όλκοτ (τους ιδρυτές της) ήταν ως ακολούθως:
«Πρώτα – να σχηματίσουν ένα πυρήνα παγκόσμιας αδελφότητας της ανθρωπότητας χωρίς διάκριση φυλής, θρησκείας, φύλου, κοινωνικής τάξης ή χρώματος.
Δεύτερον – Να ενθαρρυνθεί η συγκριτική μελέτη των θρησκειών, της φιλοσοφίας και της επιστήμης.
Τρίτον – να διερευνήσουν τους ανεξήγητους νόμους της φύσης και των κρυμμένων δυνάμεων του ανθρώπου «.
-Η Θεοσοφιστής, (The Theosophist) τόμος 75, Νο 6

Helena_Petrovna_Blavatsky 4
Η.Ρ. Μπλαβάτσκυ

Οι κύριες αρχές της Θεοσοφίας περιγράφονται λεπτομερώς στα έργα της Μπλαβάτσκυ “Αποκεκαλυμμένη Ίσις” και “Μυστική Δοξασία”. Στο επίκεντρο της Θεοσοφικής διδασκαλίας είναι τα ίδια δόγματα που βρέθηκαν σε πολλές άλλες αποκρυφιστικές σχολές: η πεποίθηση της ύπαρξης μιάς «θεϊκής σπίθας» μέσα σε κάθε άτομο το οποίο, με την κατάλληλη πειθαρχία και κατάρτιση, μπορεί να οδηγήσει σε πνευματική φώτιση και κατάσταση εικονικής ευσέβειας.
Μια άλλη σημαντική αρχή της Θεοσοφίας είναι η μετενσάρκωση. Πιστεύεται ότι η ανθρώπινη ψυχή, όπως και όλα τα άλλα στο σύμπαν, περνούν από επτά στάδια
ανάπτυξης.

«Τα Θεοσοφικά κείμενα προτείνουν ότι οι ανθρώπινοι πολιτισμοί, όπως και όλα τα άλλα μέρη του σύμπαντος, αναπτύσονται κυκλικά μέσα από επτά στάδια. Η Μπλαβάτσκυ ισχυρίστηκε πως ολόκληρη η ανθρωπότητα, και μάλιστα κάθε μετενσαρκωμένη ανθρώπινη μονάδα, εξελίσσεται μέσα από μια σειρά από επτά «Φυλές
ρίζες” (“Root Races”). Συγκεκριμένα, στην πρώτη εποχή, οι άνθρωποι ήταν καθαρό πνεύμα, στη δεύτερη εποχή, ήταν άφυλα όντα που κατοικούσαν στην σήμερα χαμένη ήπειρο της Υπερβορέας, στην τρίτη ηλικία οι γίγαντες Λεμούριοι είχαν ενημερωθεί από πνευματικά ερεθίσματα δίνοντας στους ανθρώπους αυτούς με ανθρώπινη συνείδηση και σεξουαλική αναπαραγωγή. Οι σύγχρονοι άνθρωποι ανέπτυξαν τελικά την ήπειρο της Ατλαντίδας. Δεδομένου ότι η Ατλαντίδα ήταν το ναδίρ του κύκλου, η παρούσα πέμπτη εποχή είναι μια εποχή αφύπνισης των ψυχικών δώρων της ανθρωπότητας. Ο όρος ψυχική σημαίνει εδώ στην πραγματικότητα την πραγματοποίηση της διαπερατότητας της συνείδησης, δεδομένου ότι δεν είχε γίνει γνωστό νωρίτερα σε εξέλιξη, αν και αισθητή από κάποια πιο ευαίσθητα άτομα του είδους μας. »

Ο απώτερος στόχος είναι φυσικά να επιστρέψουμε στην κατάσταση της θεότητας από την οποία έχουμε προέλθει .
Τα ίδια δόγματα (με λεπτές παραλλαγές) μπορούν να βρεθούν και σε άλλες σχολές όπως ο Ροδοσταυρισμός, η Μασονία και άλλα τάγματα που διδάσκουν τα Μυστήρια.

L. Frank Baum, Ένας Σημαντικός Θεοσοφιστής
___________________________________________________________

Baum 1911

Πριν από τη συγγραφή του Μάγου του Οζ (ή ακόμα και το ενδεχόμενο να γίνει συγγραφέας παιδικών ιστοριών), ο Φρανκ Μπάουμ εργάστηκε σε πολλές θέσεις εργασίας – μία εκ των οποίων ήταν ο εκδότης της Aberdeen Saturday Pioneer . Το 1890, ο Φρανκ Μπάουμ έγραψε μια σειρά άρθρων που εισάγουν τους αναγνώστες του στην Θεοσοφία, καθώς και τις απόψεις του για τον Βούδα, τον Μωάμεθ, τον Κομφούκιο και τον Χριστό. Εκείνη την εποχή, ο ίδιος δεν ήταν μέλος της Θεοσοφικής Εταιρείας αλλά ήδη έδειξε μια βαθιά κατανόηση της φιλοσοφίας της. Εδώ είναι ένα απόσπασμα από το «Οι στοχασμοί του συντάκτη» του:
«Μεταξύ των διαφόρων αιρέσεων που είναι τόσες πολλές στην Αμερική σήμερα που βρίσκουν τις θεμελιώδεις βάσεις τους στον αποκρυφισμό, ο Θεοσοφιστής στέκεται ξεχωριστός τόσο στην ευφυΐα όσο και στο θέμα των αριθμών. Η Θεοσοφία δεν είναι θρησκεία. Οι οπαδοί της απλά «ψάχνουν την Αλήθεια». Οι Θεόσοφιστές, στην πραγματικότητα, είναι οι δυσαρεστημένοι με τον κόσμο, οι διαφωνούντες με όλες τις θρησκείες. Οφείλουν την καταγωγή τους στους σοφούς της Ινδίας και είναι πολλοί, όχι μόνο στη φημισμένη Μυστική Ανατολή, αλλά και στην Αγγλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Ρωσία. Αναγνωρίζουν την ύπαρξη ενός Θεού – όχι κατ’ ανάγκην
ενός προσωπικού Θεού. Γι’ αυτούς ο Θεός είναι η Φύση και η Φύση είναι ο Θεός … Αλλά παρ’ όλα αυτά, αν ο Χριστιανισμός είναι αλήθεια, όπως η εκπαίδευση μας έχει διδάξει να πιστεύουμε, δεν μπορεί να υπάρξει καμία απειλή για αυτό από την Θεοσοφία».
-Ε. Φρανκ Μπάουμ, Aberdeen Saturday Pioneer 25η Ιανουαρίου 1890
Σε έναν άλλο « Στοχασμό της Σύνταξης» του, ο Φρανκ Μπάουμ συζητά τη χρήση του Μυστικού συμβολισμού στη μυθοπλασία, κάτι που επιτυγχάνεται δέκα χρόνια αργότερα με τον Μάγο του Οζ:

«Υπάρχει μια ισχυρή τάση στη σύγχρονη μυθιστοριογραφία για την εισαγωγή κάποιας φλέβας μυστικισμού ή αποκρυφισμού μέσα στα γραπτά τους. Βιβλία αυτού του χαρακτήρα αγοράζονται ανυπόμονα και διαβάζονται από τους ανθρώπους, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Δείχνουν την έμφυτη λαχτάρα στην φύση μας να διαλευκάνει το μυστήριο: να επιδιώξει κάποια εξήγηση, ωστόσο πλασματική, του ανεξήγητου στη φύση και στην καθημερινή μας ύπαρξη. Γιατί, όπως προχωρούμε στην εκπαίδευση, η επιθυμία μας για αύξηση της γνώσης μας κάνει λιγότερο ικανοποιημένους να παραμένουμε στην άγνοια για αυτό το μυστηριώδες σιντριβάνι από το οποίο προέρχεται το μόνο που είναι πανέμορφο και μεγάλο και ακατανόητο στη φύση. »
Στο τέλος αυτού του άρθρου, ο Φρανκ Μπάουμ επικαλείται για περισσότερο αποκρυφισμό στη λογοτεχνία:
«Η διάθεση της εποχής μας για ικανοποίηση στις απαιτήσεις του αποκρυφισμού, και ενώ στους ανθρώπους που ζουν στην μετριότητα, θα οδηγήσει σε απλό αισθησιασμό , θα οδηγήσει πολλούς σε υψηλότερες και ευγενέστερες και πιο τολμηρές σκέψεις, και ποιος μπορεί να πει τι μυστήρια οι γενναίες και δυνατές διάνοιες μπορούν να ξετυλίξουν στις μέλλουσες εποχές; »
-Ε. Φρανκ Μπάουμ, Aberdeen Saturday Pioneer, 22 του Φεβρουαρίου του 1890
Δύο χρόνια μετά τη σύνταξη των άρθρων αυτών, ο Φρανκ Μπάουμ και η σύζυγός του Maud Gage έγιναν μέλη της Θεοσοφικής Εταιρείας στο Σικάγο. Τα αρχεία της Θεοσοφικής Εταιρείας στην Πασαντένα της Καλιφόρνια κατέγραψαν την είσοδο της συμμετοχής τους στις 4 Σεπτεμβρίου του 1892. Το 1890, δόθηκε στη δημοσιότητα ο Μάγος του Οζ. Όταν ρωτήθηκε για το πώς ο Φρανκ Μπάουμ πήρε την έμπνευσή του για την ιστορία, εκείνος απάντησε:

«Ήταν καθαρή έμπνευση … Ήρθε σε μένα ακριβώς από από το πουθενά. Νομίζω ότι μερικές φορές ο “Μεγάλος Συγγραφέας” έχει ένα μήνυμα να μεταδώσει και έχει στο χέρι το εργαλείο για να το χρησιμοποιήσει. Έτυχε να είμαι το μέσο και πιστεύω ότι μου δόθηκε το μαγικό κλειδί για να ανοίξω τις πόρτες για συμπάθεια και κατανόηση, χαρά, ειρήνη και ευτυχία. »
-Ε. Φρανκ Μπάουμ, που αναφέρθηκε από τον Χερν 73
Ο Μάγος του Οζ έχει εκτιμηθεί πολύ μέσα στη Θεοσοφική Εταιρεία. Το 1986, το αμερικανικό Θεοσοφιστικό περιοδικό αναγνωρίζει τον Φρανκ Μπάουμ ως «σημαντικό Θεόσοφιστή» που εκπροσωπεί καλά τη φιλοσοφία της οργάνωσης.
«Παρά το γεγονός ότι οι αναγνώστες δεν έχουν εξετάσει τα παραμύθια του για το Θεοσοφικό τους περιεχόμενό, είναι σημαντικό ότι Φρανκ Μπάουμ έγινε διάσημος συγγραφέας παιδικών βιβλίων, αφού ήρθε σε επαφή με τη Θεοσοφία. Οι Θεοσοφικές ιδέες διαπερνούν το έργο του και έδωσαν την έμπνευση για αυτό. Πράγματι, ο Μάγος μπορεί να θεωρηθεί ως Θεοσοφική αλληγορία και διαπνέεται από Θεοσοφικές ιδέες από την αρχή μέχρι το τέλος. Η ιστορία ήρθε στο Μπάουμ ως πηγή έμπνευσης, και αυτός αποδέχθηκε με κάποιο δέος ως δώρο από το εξωτερικό, ή ίσως από βαθιά μέσα του, από τον εαυτό του. »
-Αμερικανικός Θεοσοφιστής (American Theosophist) 74, 1986
Έτσι ποια είναι η εσωτερική έννοια της παρούσας παιδικής ιστορίας, η οποία τέθηκε στον Φρανκ Μπάουμ ως «θεία έμπνευση»;

Το απόκρυφο νόημα του Μάγου του Οζ
___________________________________________________________

Ο δρόμος προς την διαφώτηση.

Αν δεν έχετε διαβάσει ή παρακολουθήσει τον Μάγο του Οζ ή χρειάζεστε να ανανεώσετε την μνήμη σας, εδώ είναι μια γρήγορη περίληψη της ταινίας:

Η ταινία ακολουθεί την 12-χρονη χωριατοπούλα Dorothy Gale (Τζούντι Γκάρλαντ), η οποία ζει σε ένα αγρόκτημα του Κάνσας με τη θεία της την Έμ (Em) της και τον θείο της Χένρυ (Henry), (δεν υπάρχει λοιπόν οικογένεια – ένας από τους στόχους τηα παγκόσμιας κυβέρνησης) αλλά ονειρεύεται μια καλύτερη θέση «κάπου πέρα από το ουράνιο τόξο». Αφού χτύπησε και έχασε τις αισθήσεις της κατά τη διάρκεια ενός ανεμοστρόβιλου από ένα παράθυρο που έχει βγει από το πλαίσιό του, η Ντόροθι ονειρεύεται ότι, ο σκύλος της ο Τότο και η αγροικία μεταφέρθηκαν στη μαγική χώρα του Οζ. Εκεί, η Καλή Μάγισσα του Βορρά, η Γκλίντα – Glinda (Billie Burke), συμβουλεύει τη Ντόροθι να ακολουθήσει το δρόμο με τα κίτρινα τούβλα στην Σμαραγδένια Πόλη (Emerald City) και να συναντήσει το Μάγο του Οζ, που μπορεί να την φέρει πίσω στο Κάνσας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της, συναντά ένα σκιάχτρο (Ray Bolger), ένα Τενεκεδάνθρωπο (Jack Haley) και ένα δειλό λιοντάρι (Bert Lahr), οι οποίοι την ακολουθούν, ελπίζοντας να αποκτήσουν ό, τι οι ίδιοι στερούνται (εγκέφαλο, καρδιά και θάρρος, αντίστοιχα ). Όλα αυτά γίνονται ενώ παράλληλα προσπαθεί να αποφύγει την Κακιά Μάγισσα της Δύσης (Μάργκαρετ Χάμιλτον) και η προσπάθειά της να πάρει τις ρουμπινί παντόφλες της αδελφής της από την Ντόροθι, τις οποίες είχε λάβει από την Γκλίντα.
Το είπαμε παραπάνω, ότι ολόκληρη η ιστορία του Μάγου του Οζ είναι μια αλληγορική ιστορία της πορείας της ψυχής προς το φωτισμό – να ακολουθήσει το δρόμο με τα κίτρινα τούβλα. Στον Βουδισμό (ένα σημαντικό μέρος της Θεοσοφικής διδασκαλίας), η ίδια η έννοια αναφέρεται ως το «χρυσό μονοπάτι».
Η ιστορία ξεκινά με την Ντόροθι Gale που ζεί στο Κάνσας, το οποίο συμβολίζει τον υλικό κόσμο, το φυσικό επίπεδο, όπου ο καθένας από εμάς ξεκινάει το πνευματικό του ταξίδι. Η Ντόροθι αισθάνεται την επιθυμία να «πάει πέρα από το ουράνιο τόξο», για να φτάσει στο αιθερικό βασίλειο και να ακολουθήσει το μονοπάτι προς τον φωτισμό. Έχει ουσιαστικά «περάσει το ναδίρ», αποδεικνύοντας την ανάγκη να αναζητήσει μια υψηλότερη αλήθεια.

Η Ντόροθι στη συνέχεια έρχεται στον Οζ από ένα γιγάντιο κυκλώνα σπειροειδώς προς τα πάνω, που εκπροσωπεί τους κύκλους του κάρμα, τον κύκλο των λαθών και των διδαγμάτων. Αντιπροσωπεύει επίσης τη Θεοσοφική πίστη στη μετενσάρκωση, τον κύκλο των γεννήσεων και των θανάτων μιας ψυχής μέχρι να είναι ικανός να γίνει θεϊκός. Είναι επίσης ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο δρόμος με τα κίτρινο τούβλα του Oz ξεκινά ως μια επέκταση μίας σπείρας προς τα έξω. Στον απόκρυφο συμβολισμό, αυτή η σπείρα αντιπροσωπεύει την εξέλιξη, καθώς η ψυχή ανερχεται από την ύλη στο πνευματικό κόσμο.

Η σπειροειδής αρχή του πνευματικού μονοπατιού

Εδώ βρίσκεται μια εξήγηση της σπείρας ως αποκρυφιστικό σύμβολο:
«Σπείρα: Η πορεία ενός σημείου (γενικά επίπεδο), η οποία κινείται γύρω από έναν άξονα, ενώ συνεχώς τον πλησιάζουν ή υποχωρούν από αυτόν, χρησιμοποιείται επίσης συχνά για μια έλικα, η οποία παράγεται με ανάμιξη μιας κυκλικής κίνησης με μια ευθεία γραμμή. Η μορφή σπιράλ είναι μια ικανή απεικόνιση της πορείας της εξέλιξης, η οποία φέρει μία κυκλική κίνηση προς το ίδιο σημείο, αλλά χωρίς επανάληψη.
Το φίδι και ο αριθμός 8 , υποδηλώνουν την Ογδοάδα και το άπειρο και αναφέρονται στη σπείρα και την κυκλική κίνηση. Η πορεία του fohat στο χώρο είναι σπείρα και το πνεύμα κατέρχεται στην ύλη σε πορεία σπείρας. Επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία με την οποία προέρχεται ένας έλικας από έναν κύκλο και παράγει μία δίνη. Οι περίπλοκες σπείρες της κοσμικής εξέλιξης φέρνουν την κίνηση πίσω στο σημείο από το οποίο ξεκίνησε από τη γέννηση μίας μεγάλης κοσμικής ηλικίας. »
-Το Εγκυκλοπαιδικό Θεοσοφικό Λεξικό (The Encyclopedic Theosophical Glossary)
Πριν αναλάβει το ταξίδι της, η Ντόροθι δίνει τα «ασημένια παπούτσια» της, τα οποία αντιπροσωπεύουν το «ασημί κορδόνι» των Μυστηριακών Σχολών (Η Ντόροθι φορούσε ρουμπινί παντόφλες στην ταινία και αυτό οφείλεται σε μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής από τον σκηνοθέτη, ο οποίος πίστευε ότι το ρουμπινί χρώμα “γράφει” καλύτερα στον δρόμο με τα κίτρινο τούβλα ). Στα αποκρυφιστικά σχολεία, το ασημί καλώδιο θεωρείται ότι είναι ο σύνδεσμος μεταξύ του υλικού και του πνευματικού μας εαυτού.
«Στην Θεοσοφία, το φυσικό σώμα και το Αστρικό σώμα συνδέονται μέσω ενός «ασημένιου κορδονιού», ένα μυθικό σύνδεσμο εμπνευσμένο από ένα απόσπασμα του Πλουτάρχου που μιλάει για την επιστροφή από μια πνευματική αναζήτηση. «Εάν ποτέ το ασημί κορδόνι χαλαρώσει «τότε θα επιστρέψει η σκόνη στη γη όπως ήταν και το πνεύμα επιστρέφει στο Θεό, ο οποίος το έδωσε ».
Στα δικά του γραπτά, ο Φρανκ Μπάουμ, το ασημί κορδόνι του Αστρικού ταξιδιού εμπνέουν τα ασημένια παπούτσια που απονέμουν ειδικές εξουσίες σε αυτόν που τα φοράει »
-Evan Ι. Schwartz, Finding OZ: How L. Frank Baum Discovered the Great American Story

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της, κατά μήκος του δρόμου με τα κίτρινο τούβλα , η Ντόροθι συναντά το Σκιάχτρο, τον Τενεκεδάνθρωπο και το δειλό λιοντάρι που αντίστοιχα ψάχνουν για έναν εγκέφαλο, μία καρδιά και το θάρρος. Αυτούς τους περίεργους χαρακτήρες ενσαρκώνουν οι ιδιότητες που απαιτούνται από τους μυημένους, προκειμένου να ολοκληρώσουν την αναζήτησή τους για το φωτισμό. Ο Φρανκ Μπάουμ μάλλον εμπνεύστηκε από αυτά τα λόγια από την Μις Μπλαβάτσκυ:
«Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος που το ατρόμητο θάρρος δεν μπορεί να κατακτήσει, δεν υπάρχει δίκη που ένας πεντακάθαρος σε καθαρότητα δεν μπορεί να περάσει, δεν υπάρχει καμία δυσκολία που μια ισχυρή διάνοια δεν μπορεί να ξεπεράσει »
– Η.Ρ. Μπλαβάτσκυ
Αφού ξεπεραστούν πολλά εμπόδια, η ομάδα φτάνει τελικά στην Σμαραγδένια Πόλη , προκειμένου να συναντήσουν τον Μάγο.

O Μάγος
______________________________________________________________

O μάγος-του-οζ

Περιτριγυρισμένος από τεχνάσματα και ειδικά εφέ, ο Μάγος εμφανίζεται ως σκληρός, αγενής και απερίσκεπτος. Ο Μάγος είναι στην πραγματικότητα ένας προσωπικός Θεός των Χριστιανών και των Εβραίων, η καταπιεστική μορφή που χρησιμοποιείται από τις συμβατικές θρησκείες για να κρατήσει τις μάζες σε πνευματικό σκοτάδι: Ο Ιεχωβά ή Yahwe. Αργότερα ανακαλύφθηκε ότι ο Μάγος είναι μια απάτη, ένας τσαρλατάνος, που φοβίζει τους ανθρώπους για να λατρέψουν τον Μάγο του. Αυτός σίγουρα δεν θα μπορούσε να βοηθήσει τους χαρακτήρες να ολοκληρώσουν την αναζήτησή τους. Αν διαβάσετε τη λογοτεχνία των μυστηριακών σχολών,εκφράζεται συνεχώς αυτή η άποψη προς τον Χριστιανισμό.

Oh no you didn’t, Wizard

Μετά από όλα όσα έχουν ειπωθεί και γίνει, ο εγκέφαλος, η καρδιά και το θάρρος που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η Ντόροθι, το Σκιάχτρο, ο τενεκεδένιος και ο Λέων μετά την αναζήτηση, βρέθηκαν μέσα σε κάθε ένα από αυτά. Οι Μυστηριακές σχολές πάντα δίδασκαν τους μαθητές τους ότι πρέπει κανείς να βασίζεται στον εαυτό του για να επιτευχθεί η σωτηρία. Καθ ‘όλη την ιστορία του σκύλου της Ντόροθυ, ο Τότο αντιπροσωπεύει την «εσωτερική φωνή» της, την διαίσθησή της (Μήπως πρόκειται μία αναφορά στο ΟΤΟ του Μεγάλου Κτήνους;). Εδώ είναι μια περιγραφή του Τότο που ελήφθη από την ιστοσελίδα της Θεοσοφικής Εταιρείας:
«Ο Τότο αντιπροσωπεύει την εσωτερική, διαισθητική, ενστικτώδη, πιο ζωώδη πλευρά της ζωής μας. Καθ ‘όλη την ταινία, η Ντόροθυ έχει συνομιλίες με τον Τότο, ή τον εσωτερικό διαισθητικό εαυτό της. Το μάθημα εδώ είναι να ακούσουμε τον Τότο που βρίσκεται μέσα μας. Σε αυτή την ταινία, ο Τότο δεν κάνει ποτέ λάθος. Όταν γαβγίζει στο σκιάχτρο, η Ντόροθυ προσπαθεί να τον αγνοήσει: «Μην είσαι ανόητη, Τότο. Τα Σκιάχτρα δεν μιλούν. «Αλλά τα σκιάχτρα μιλούν στο Οζ. Ο Τότο γαβγίζει επίσης στο μικρό άνθρωπο πίσω από την κουρτίνα. Είναι αυτός που αντιλαμβάνεται πως ο Μάγος είναι μια απάτη. Στην Φάρμα Gale και στο κάστρο, ο Μάγος προσπαθεί να βάλει τον Τότο σε ένα καλάθι. Η σκιά θα προσπαθήσει να εμποδίσει ή να περιορίσει το διαισθητικό. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ο Τότο πηδάει έξω από το καλάθι και αποδρά. Η Διαισθητική φωνή μας μπορεί να αγνοηθεί, αλλά δεν εξαφανίζεται.
Στην τελευταία σκηνή, ο Τότο κυνηγάει μια γάτα, προκαλώντας την Ντόροθυ να τον κυνηγήσει και ως εκ τούτου χάνει το αερόστατο της. Αυτό είναι που οδηγεί στην υπέρτατη μεταμόρφωση της Ντόροθυ, με την ανακάλυψη των εσωτερικών της δυνάμεων. Η βόλτα με το αερόστατο είναι αντιπροσωπευτική της παραδοσιακής θρησκείας, με ένα μάγο με κοκαλιάρικα πόδια να υπόσχεται ένα ταξίδι προς το Θείο. Ο Τότο είχε δίκαιο να αναγκάσει την Ντόροθυ να βγεί έξω από το μπαλόνι, γιατί αλλιώς ίσως να μην είχε βρει τη μαγεία της. Αυτή είναι μια πρόσκληση για μας να ακούσουμε τη διαίσθησή μας, τα εσωτερικά μας συναισθήματα, αυτά τα στιγμιαία κομμάτια της φαντασίας που εμφανίζονται φαινομενικά από το πουθενά. »

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ο ψεύτικος Μάγος προσκαλεί την Ντόροθυ μέσα στο αερόστατο του να πάει πίσω στο Κάνσας, τον τελικό προορισμό της. Εκείνη όμως ακολουθεί τον Τότο (την διαίσθηση της) και βγαίνει έξω από το αερόστατο, το οποίο αντιπροσωπεύει τις κενές υποσχέσεις των οργανωμένων θρησκειών. Αυτό οδηγεί σε απόλυτη αποκάλυψη της και με τη βοήθεια της καλής μάγισσας του Βορρά (η θεία οδηγός της), καταλαβαίνει τελικά: ό, τι εάν ήθελε θα μπορούσε να βρεθεί «στο κατώφλι της».

Για να αποκτήσει φωτισμό η Ντόροθυ έπρεπε να νικήσει τις κακές μάγισσες της Ανατολής και της Δύσης – οι οποίες σχηματίζουν ένα κακό οριζόντιο άξονα: τον υλικό κόσμο. Ήταν σοφή να ακούσει τις συμβουλές των καλών μάγισσών του Βορρά και του Νότου – τον κάθετο άξονα: την πνευματική διάσταση.

Η Καλή Μάγισσα του Βορρά, που εκπροσωπεί την «θεϊκή σπίθα» της Ντόροθι

Στο τέλος της ιστορίας, η Ντόροθυ ξυπνά στο Κάνσας: έχει συνδυάσει με επιτυχία τη σωματική και την πνευματική ζωή της. Τώρα είναι άνετα να είναι και πάλι με τον εαυτό της και παρά το ότι η οικογένειά της στην πραγματικότητα δεν πιστεύει τις λεπτομέρειες της προσπάθειάς της (η άγνοια του βέβηλου), επιτέλους μπορούμε να πούμε «Δεν υπάρχει κανένας τόπος σαν το σπίτι».

Ο Μάγος του Οζ Χρησιμοποιείται στον έλεγχο του νου «Monarch»
______________________________________________________________

Σχεδόν όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με το πρόγραμμα MK Ultra και τον έλεγχο του νου αναφέρεται η σημασία του Μάγου του Οζ. Στη δεκαετία του 1940, η ιστορία αυτή ήταν σύμφωνα με πληροφορίες που επέλεξαν τα μέλη της κοινότητας των μυστικών υπηρεσιών χρήσιμη για να παρέχουν ένα θεματικό θεμέλιο για το πρόγραμμα ελέγχου του νου με βάση το τραύμα. Η ταινία εκδόθηκε και δόθηκε μια διαφορετική έννοια, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο για την ενίσχυση του προγραμματισμού στα θύματα. Εδώ είναι μερικά παραδείγματα από τον Fritz Springmeier στο “Total Mind Control Slave” (Σκλάβος του Ολοκληρωτικού Ελέγχου του νου) :
– Η στενή σχέση μεταξύ της Ντόροθυ και του σκύλου της είναι μια πολύ λεπτή σχέση μεταξύ της χρήσης των ζώων στις σατανικές λατρείες (τους γνωστούς). Θα επιτραπεί σε ένα παιδί σκλάβο του Monarch να συνδεθεί με ένα κατοικίδιο ζώο. Το παιδί θα θέλει να συνδεθεί με ένα κατοικίδιο ζώο ούτως ή άλλως, γιατί οι άνθρωποι είναι τρομαγμένοι σε αυτό από αυτό το σημείο. Στη συνέχεια, το κατοικίδιο ζώο σκοτώνεται για να τραυματιστεί το παιδί.
– Οι σκλάβοι του Monarch διδάσκονται να «ακολουθήσουν το δρόμο με τα κίτρινο τούβλα.» Δεν έχει σημασία τι φοβερά πράγματα οι άνθρωποι θα βρούν μπροστά τους, ο σκλάβος του Monarch πρέπει να ακολουθήσει το δρόμο με τα κίτρινο τούβλα που τοποθετήθηκε μπροστά τους από τον κύριό τους.
– Το ουράνιο τόξο με τα επτά χρώματα του, είχε από καιρό την απόκρυφη σημασία του να είναι μια μεγάλη πνευματική, υπνωτικό συσκευή.
– Η Ντόροθυ ψάχνει για ένα μέρος όπου δεν υπάρχει πρόβλημα, το οποίο είναι ένα μέρος «πάνω από το ουράνιο τόξο». Για να ξεφύγουν από τον πόνο, τα “alters” πάνε πάνω από το ουράνιο τόξο. (Αυτό είναι γνωστός προγραμματισμός στην Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων : «περνώντας μέσα από τον καθρέφτη»).
«Κάπου πέρα από το ουράνιο τόξο» είναι ίσως το πιο διασχιστικό τραγούδι που γράφτηκε ποτέ και παίζεται συχνά σε ταινίες κατά τη διάρκεια βίαιων σκηνών ή γεγονότων τραυματισμού (δείτε την ταινία Face-Off). Η παράξενη επίδραση που παράγεται, όπου η βία δεν μοιάζει αληθινή, είναι ακριβώς πώς λειτουργεί ως διαχωρισμός για τα θύματα ελέγχου του νού – . Μπορούμε επίσης να υποθέσουμε ότι η σκηνή όπου η Ντόροθυ αποκοιμιέται σε ένα χωράφι με παπαρούνες είναι μια αναφορά στη χρήση της ηρωίνης για να χαλαρώσουν και να χειριστούν τα θύματα ελέγχου του νου. Επίσης, να λάβουμε υπ’ όψιν το χιόνι που πέφτει από τον ουρανό, που ξυπνά από τον λήθαργο την Ντόροθυ. Θα μπορούσε αυτό να είναι μια αναφορά στην κοκαΐνη;

Μήπως αυτό αντιπροσωπεύει την ηρωίνη;

Ως Συμπέρασμα.
_______________________________________________________________________

Οι αλληγορικές ιστορίες που μεταδίδουν πνευματικές αλήθειες, έχουν υπάρξει από την αρχή του ανθρώπου. Αυτές οι απλές αλλά εξαιρετικά βαθειές ιστορίες υπάρχουν σε όλους τους πολιτισμούς: Τον Κελτικό, τον Ιινδικό, τον Περσικό, των Αζτέκων, των Ελλήνων, των Αιγυπτίων και σε άλλους. Συνειδητά ή όχι, ο Φρανκ Μπάουμ δημιούργησε μια “κλασσική” αλληγορία που, στο ίδιο πνεύμα με την Οδύσσεια του Ομήρου, που διασκεδάζει τις μάζες και περιέχει επίσης μυστικιστικά μηνύματα που μπορούν να γίνουν κατανοητά από τους «αφυπνισμένους».

Η μεγάλη επιτυχία του Μάγου του Οζ επιβεβαιώνει το πραγματικό πνευματικό δόγμα της Αμερικής (και του Δυτικού κόσμου). Γραμμένο κατά τη δεκαετία του 1890, όταν οι περισσότεροι Αμερικανοί ήταν συντηρητικοί χριστιανοί, η ιστορία του Μπάουμ είναι μία αναμενόμενη σταδιακή εγκατάλειψη του πλήθους των παραδοσιακών θρησκειών για να πέσει στην αγκαλιά μιας νέας μορφής πνευματικότητας. Οι κινήσεις της Νέας Εποχής σήμερα κερδίζουν πολλούς μύστες και ακόμη και αν οι περισσότεροι από αυτούς είναι απατεώνες, όλοι ισχυρίζονται πως εμπνέονται από τη Θεοσοφία. Θα μπορούσαν τέτοιες ιστορίες να έχουν συμβάλει στη θεαματική πτώση του Χριστιανισμού κατά τις τελευταίες δεκαετίες, ενώ άλλα κινήματα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος;

http://ermionh.blogspot.gr/2015/01/blog-post_33.html

Grothia.gr - Menu