Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

Smiley face
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Smiley face

Προσωπικά δεδομένα στα “έξυπνα αυτοκίνητα”: Ποιός θα τα χειρίζεται;

Προσωπικά δεδομένα στα "έξυπνα αυτοκίνητα": Ποιός θα τα χειρίζεται;Προσωπικά δεδομένα στα “έξυπνα αυτοκίνητα”: Ποιός θα τα χειρίζεται;
ΠΗΓΗ

Σε μείζον θέμα μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και ασφαλιστικών εταιρειών αναδεικνύεται η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων που συλλέγουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, δεδομένου ότι προσφέρουν πρόσβαση σε ιδιαιτέρως ευαίσθητες αλλά και πολύτιμες επιχειρησιακά, πληροφορίες.

Η εποχή που το αυτοκίνητο απλά μετέφερε κάποιον στον επιθυμητό προορισμό έχει περάσει προ πολλού. Πλέον πρόκειται για έναν σύγχρονο υπολογιστή, ο οποίος συλλέγει συνεχώς δεδομένα χάρη στους αισθητήρες και τα συστήματα πλοήγησης που διαθέτει, ανεξάρτητα εάν βρίσκεται σε κίνηση ή όχι.

Πληροφορίες όπως η τοποθεσία του οχήματος ή το τι κάνει ο οδηγός, δηλαδή αν και πότε επιταχύνει, φρενάρει, σταματάει, όλα καταγράφονται από το αυτοκίνητο και στη συνέχεια αποστέλλονται στην κατασκευάστρια εταιρεία.

Όλα αυτά τα δεδομένα που αποθηκεύονται, πλάθουν ένα ξεκάθαρο προφίλ του οδηγού, το οποίο αξίζει πολλά χρήματα και μπορεί να αποδειχθεί χρυσωρυχείο όχι μόνο για τους κατασκευαστές, αλλά και για τους ασφαλιστές, τους ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης, τις εφαρμογές που βοηθούν στο να βρεθεί πάρκινγκ και άλλους παρόχους υπηρεσιών.

Το εύλογο ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι ποιος είναι ο αρμόδιος να έχει πρόσβαση σε αυτό τον τεράστιο όγκο ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, ο οποίος πρωτίστως, μπορεί να αποδειχτεί πολύτιμος σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων όταν έρχεται η ώρα να αποδοθούν οι ευθύνες στους εμπλεκόμενους οδηγούς.

Ο Joachim Müller, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz στη Γερμανία, δήλωσε πως πρέπει να οριστεί ένας ανεξάρτητος διαχειριστής, τονίζοντας πως «είναι σημαντικό να μην έχουν αποκλειστική πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα ούτε η αυτοκινητοβιομηχανία, ούτε οι ασφαλιστές, ούτε οποιοσδήποτε άλλος ενδιαφερόμενος».
Επεσήμανε δε πως «στα αυτοματοποιημένα οχήματα πρέπει να είναι σαφές ποιος είναι υπεύθυνος για το ατύχημα, ο οδηγός ή η τεχνολογία».

Στην ισχύουσα σχετική νομοθεσία υπάρχουν ακόμα κάποια κενά, τα οποία πρέπει να καλυφθούν άμεσα, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη μας πως από τον ερχόμενο Απρίλιο, όλα τα νέα αυτοκίνητα, τα οποία πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα πρέπει να διαθέτουν το σύστημα eCall – το λογισμικό που σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δηλαδή σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος θα ενεργοποιείται αυτόματα ειδοποιώντας άμεσα τις υπηρεσίες βοηθείας.

Προκειμένου, να λειτουργήσει η εν λόγω τεχνολογία, θα πρέπει να συγκεντρώνει πλήθος δεδομένων, όπως την ακριβή τοποθεσία του οχήματος, τον χρόνο του ατυχήματος, τον αριθμό των επιβατών, τον τύπο του οχήματος και τον τύπο του καυσίμου.

Όλα τα παραπάνω είναι αναμενόμενο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον πολλών επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να ανοίγει ο «ασκός του Αιόλου» για το που αρχίζει και που τελειώνει η προστασία της ιδιωτικής ζωής ενός ατόμου.